Organizacja pracy
w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania
Akademickiego Liceum Mistrzostwa Sportowego w Lublinie
i Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego WSEI w Lublinie
w związku z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19
- Sposób i tryb realizacji zadań liceów w okresie
czasowego ograniczenia ich funkcjonowania:
- sposób i tryb realizacji zadań ALMS i ALO w czasie ograniczonego funkcjonowania placówek był konsultowany z organem prowadzącym, nauczycielami i uczniami; w szczególności w kontekście dostępności środków technicznych do nauczania zdalnego;
- zadania edukacyjne w ALMS i ALO będą realizowane w formie nauki zdalnej z wykorzystaniem dostępnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, w szczególności poprzez dziennik elektroniczny Vulcan, pocztę elektroniczną, program ZOOM, platformy edukacyjne: MOODLE, stronę internetową szkoły, oficjalne profile szkół w mediach społecznościowych oraz inne niewymienione technologie komunikacyjno -informacyjne dostępne dla nauczycieli i uczniów, zgodnie z potrzebami i specyfiką danego przedmiotu;
- zadania opiekuńczo-wychowawcze szkół będą realizowane poprzez bieżący kontakt rodziców i uczniów z dyrekcją szkoły, psychologami szkolnymi, wychowawcami oraz nauczycielami za pomocą środków komunikacji elektronicznej (np. dziennik Vulcan, poczta e-mail, komunikatory internetowe).
- zadania wynikające z Programów Wychowawczo-Profilaktycznych ALMS i ALO będą realizowane poprzez organizowanie wideokonferencji tematycznych z psychologami, oraz udostępnianie materiałów z obszaru profilaktyki na stronie internetowej szkół oraz udzielanie bieżących porad i konsultacji rodzicom i uczniom z wykorzystaniem dostępnej technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
- Współpraca nauczycieli z uczniami i rodzicami, uwzględniająca potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne uczniów, w tym uczniów realizujących nauczanie indywidualne, zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia i uczniów z niepełnosprawnością.
- szkoły
w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania uwzględniają specyficzne
potrzeby i możliwości uczniów, potwierdzone posiadanymi przez uczniów opiniami
psychologiczno-pedagogicznymi, orzeczeniami o potrzebie nauczania
indywidualnego oraz wynikające z dokonanej wcześniej diagnozy nauczycieli i psychologów
szkolnych oraz respektują zalecenia
wynikające ze specjalnych potrzeb i możliwości uczniów w formach dostosowanych
do specyfiki zdalnego nauczania;
- uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi pomoc udzielana jest podczas bieżącej pracy zdalnej nauczycieli przedmiotu, przez zintegrowane działania nauczycieli i psychologów oraz poprzez porady i konsultacje nauczycieli i specjalistów z wykorzystaniem dostępnych technologii informacyjno-komunikacyjnych;
- zajęcia określone w indywidualnych programach edukacyjno-terapeutycznych, w tym zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, będą kontynuowane w formie pracy zdalnej z wykorzystaniem dostępnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Tygodniowy zakres treści nauczania do
zrealizowania w poszczególnych oddziałach klas:
- tygodniowy plan zajęć realizowanych w każdym oddziale ALMS i ALO w postaci pracy zdalnej pozostaje bez zmian,
- materiały dydaktyczne wykorzystywane podczas zaplanowanych na dany dzień lekcji będą udostępniane uczniom w wybrany przez nauczyciela sposób (np. dziennik Vulcan lub pocztę e-mail).
- Sposób monitorowania postępów uczniów oraz
sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania
uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego
ocenach:
- postępy uczniów w nauce oraz zdobywana wiedza będą monitorowane i oceniane przez nauczycieli na bieżąco podczas wybranych form pracy zdalnej;
- rodzice będą informowani o postępach w nauce i zdobytych przez ucznia ocenach poprzez dziennik Vulcan lub pocztę e-mail;
- uczniowie będą informowani o postępach w nauce i zdobytych ocenach na bieżąco podczas lekcji on-line oraz poprzez dziennik Vulcan i pocztę e-mail;
- utrzymuje się różne formy aktywności wymienione w Ocenianiu Wewnątrzszkolnym, za które uczniowie mogą otrzymać oceny bieżące. W szczególności uczniowie mogą być oceniani w następujących kategoriach: aktywność podczas lekcji on-line, odpowiedź ustna podczas lekcji on-line, karta pracy, zeszyt, ćwiczenie, konkurs, kartkówka, sprawdzian i inne prace uczniów, uzależnione od decyzji nauczyciela i specyfiki przedmiotu oraz poziomu edukacyjnego;
- w związku z dynamiczną sytuacją epidemiologiczną zmniejsza się liczbę ocen z danego przedmiotu niezbędnych do klasyfikowania ucznia do co najmniej 5 (dotyczy języka polskiego, matematyki i języka angielskiego) oraz co najmniej 2 (dotyczy wszystkich pozostałych przedmiotów).
- Warunki i sposób przeprowadzania egzaminu
klasyfikacyjnego:
- egzamin klasyfikacyjny dla uczniów w formie ustnej i pisemnej będzie przeprowadzony on-line z wykorzystaniem programu ZOOM.
- Sposób dokumentowania realizacji zadań
szkoły:
- realizacja zadań w ALMS i ALO zostanie udokumentowana poprzez wpisy dotyczące tematów lekcji, frekwencji oraz ocen w dzienniku elektronicznym Vulcan;
- korespondencja z rodzicami i uczniami prowadzona za pomocą dziennika Vulcan i poczty e-mail (w tym pliki, scany, karty pracy, zdjęcia, filmiki i inne dowody realizowanych przez uczniów zadań).
- Źródła i materiały niezbędne do realizacji
zajęć, w tym materiały w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub
rodzice mogą korzystać:
- uczniowie ALMS i ALO w czasie nauki zdalnej mogą wykorzystywać materiały edukacyjne dostępne w następujących źródłach: tradycyjne podręczniki i zeszyty ćwiczeń, platformy edukacyjne wykorzystywane przez nauczycieli (o których zostali powiadomieni) karty pracy i prezentacje przygotowywane przez nauczycieli,
- nie wyklucza się korzystania z innych źródeł dostępnych dla uczniów, wynikających ze specyfiki przedmiotu i wybranych przez nauczyciela).
- Forma i terminy konsultacji dla rodziców i
uczniów z nauczycielem prowadzącym:
- konsultacje rodziców z nauczycielami poszczególnych przedmiotów odbywają się na bieżąco za pomocą dziennika Vulcan oraz poczty e-mail, dodatkowo każdy wychowawca klasy raz w tygodniu (podczas godziny z wychowawcą) pozostaje do dyspozycji rodziców i uczniów .
- konsultacje uczniów z nauczycielami poszczególnych przedmiotów odbywają się zgodnie z tygodniowym planem lekcji ( nauczyciel dostępny w czasie trwania lekcji) w sposób ustalony przez każdego nauczyciela indywidualnie.
- Modyfikacja szkolnego zestawu programów
nauczania:
- szkolny zestaw programów nauczania pozostaje bez zmian.
Lublin, 25.03.2020
Dyrektor
Akademickiego Liceum Mistrzostwa Sportowego WSEI w Lublinie
oraz
Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego WSEI w Lublinie
Małgorzata Pielecka-Sikorska